Wednesday, May 25, 2011

Praktikal?2 hari lagi beybeh..!

malam masih muda..
jari jemari runcing ku bertatahkan cincin silver anvsry ke 4 dulu
masih lgi tersemat di jari ku mula menari2 di atas keyboard berpandukan cahaya
lampu koridor belakang yang samar2 gitu..
hahaha..
alaa2 cinte karton kan..
orang bg cincin emas,aku silver je..
jadii laaa...~
kate student kan..
walaupon kami student tp kami ibarat enggang dan pipit
tak boleh di pisahkan..
aicehh. . .

mata ni stil lg blom mula kuyu seperti malam2 biasa
aku stil lagi mengadap lenovo putehku
yang setia menemani ku sepanjang 3 bulan ku di bumi ulu ini.

diam x diam,
bising x bising,
makan x makan,

dh nk abes daa pon praktikal aku kat bumi shamsuddiniah ni..
ingat lagi..
dulu ari 1st masok sini,
*aku sunyi
*aku segan
*aku nangis mlm ari ke 3
*aku rase cam nak balek kluang tus je.xnk praktikal
*aku takot

tapi hari ini. . .

*aku hepy kat sini
*aku seronok kat sini..
*sure aku akan rindu suasana kat sini,
suasana yang penuh dengan didikan agama,
zikir dengan alunan suara bakal2 imam muda yang lunak
*aku belajar erti nama seorang PENDIDIK
*aku belajar makan ikan jaket
even bleh di bilang dengan jari kaki je bape kali aku
jumpe ikan tu selame 3 bulan aku kat sini.
*aku belajar erti kesabaran yang tinggi even aku bukanlah seorang yang penyabar !
*aku akan rindu murid2 aku yg "noty"nyer sungguh buas sekali
*aku akan rindu dengan kakak2 yang banyak tolong aku kat sini..

especially

>>>>kakak marlina iskah :

yang selalu bawak aku g gersik..
"qilaton,yok gersik..cari makanan..lapau laa"

-yang rajen bawak aku balek umah die..
-yang bawak aku ngeteh cendol kt tepi jalan
-yang teman aku siapkan repot praktikal even sampai kul 5 petang
-yang ajak aku jadi peneman dia g KINI kt bukit tu even wet dalam kocek die tinggal rm30 je
-yang ajak aku melantak sate gn cikong sejuk

-yang bawak aku g kundang beli tempe cicah sambal kicap!
p/s :
even makcik tu muke xleh blah,jual cm nk xnk je,even kte menyumpah makcik tu sebakul
abes gk kak kamu makan tempe dia..
hahahah..;)

>>>>mama wiyah

-cikgu yang selalu ajak aku cari breakfast kt warung PAK TAM
-cikgu yang selalu bawak aku g pasar malam ari jumaat kt kundang
-cikgu yang selalu ajak jadi peneman dia g klinik akibat sakit gigi..hehe ;)
cikgu yang ajak aku g pejabat pendaftaran time sekolah
-cikgu yang selalu aku pinjam telekung dia kalau aku solat zohor kt sekolah
-cikgu yang selalu tempat aku mengimbau kenangan zaman2 2006


>>>>pakcik pojie
seorang ustaz berjiwa ala2 remaja+budak2 ;)...

yelah,umor pon baru 25 kn,bujang lagi tp dh berpunyer dh pakcik ni..

-yang selalu sakat aku kt sekolah ni
-yang menjadi mangse aku time aku kebuluran waktu malam,
dia tolong tapaukan kat kedai depan yang selangkah dua tu.
-yang selalu memakai bju kemeja kelabu-ijau-krim(tp krim dh terbakar kot)hehehe..
-yang selalu memakai baju melayu 2 warne sahaja tok hari jumaat (coklat+hijau)
-yang menjadi mangse "noty" aku bile aku boring.
-yang bagi spport kt aku bile aku ttbe down kt sini
-yang membuat aku ni sebagai mangsa frust dia time dia bergado ngan aweks nyer(tol kn?)

p/s :
txs 4 everything ea kamu..kamu banyak tolong saya.
even seminggu last ni kamu dh begitu sombong dgn sy,
xpelaa..
saya paham..
orang dh kembali balek bcinta kn.
so,xmo laa lyn2 bluess lagi tw pakcik kt sungai kundang je.
relax sudaa..
jgn sedey2 tw kalo gado ngan akk ipor.
adat bercinta.
nanti qila dh jao,dh xde org dh nk dgr kamu punyer frust tu.
tgk cm qila,relax je tw..ahakz..
apepon,

saya rase best dapat kenal kamu !


>>>>kakak mariyana

(anak angkat pakdin)
heheh ;)

-best dapat kenal kamu
-yang menjadi konselor saya bile saya bergado dengan 'mirul saya'
-yang bagi saya menyelet dekat katil dia untuk tido malam
-yang dengar segala masalah saya
-yang menjadi geng saya tido petang even berjam-jam..heheh
-yang menolong saya mentranslate takrir saya dari bm-ba
-yang menjadi insan yang berkongsi lagu "kau yang satu" dari bf masing2..haha
-yang xjemu-jemu melihat saya melalak..hukhuk
-yang selalu menjadi mangse saya utk meminjam benang jait dia

p/s ;
sure saya mesti ingat kat kamu bile saya mau tido petang...;P


>>>>kakak lailati

-insan yang menjadi peneman saya untuk makan.sebabnyer?
kakak ni kuat makan..!kuat sangat2..!kalah saya..huhu..
-insan yang setia mendengar segala masalah n
story moly saya siap tangan memainkan peranan wat gaye lagi
-insan yang xberkira
-insan yang selalu bawak saya ngeteh kat sifudengan family beliau..
-insan yang selalu sakit..eheheh..;)

p/s:
saya rasa pasni kalau saya nak makan,saya mesti sunyi ..
sebabnye.
xde orang yang boleh abeskan makanan saya macam awak ! !
xde orang nk teman saya makan kat seblah..kn3..



so..
aku rase cukuplah sekadar ini saje yang dapat aku berkongsi dengan
rakan blogger ku yang lain..


yang pasti !
saya mesti akan merindui kamu semua nanti..



1 comment: